Geçmişten günümüze insan kaynakları perspektifinin değişimi, günümüzde yeni nesil iş tercihleri ve iş dünyasındaki gelişmelerle birlikte yeniden biçimlendiği belirtilmektedir.

İnsan kaynakları alanında faaliyet gösteren şirketler ve bağımsız araştırma kuruluşları tarafından gerçekleştirilen çalışmalara göre, yeni nesil iş tercihleri ve iş dünyasındaki yeniliklerin insan kaynakları anlayışını dönüştürdüğü vurgulanıyor. Hizmet sektöründe çalışan bağlılığının, işletmelerin uzun vadeli başarısında hayati bir rol üstlendiğine dikkat çeken Anda Barut Collection İnsan Kaynakları Müdürü Mehmet Baykaldı, “Özellikle otelcilik gibi misafir memnuniyetinin ön planda olduğu bir sektörde, çalışanların bağlılığı ve motivasyonu sunulan hizmetin kalitesini doğrudan etkiliyor. Personel memnuniyeti ve aidiyeti, işletmelerin sürdürülebilirliği açısından kaçınılmaz bir unsurdur. Uyguladığımız 'mutlu personel = mutlu misafir' felsefesi ile çalışan bağlılığını artırmanın misafirlerimize sağladığı faydaları her gün gözlemliyoruz. Mutlu ve motive olmuş çalışanlar, şirkete daha uzun süre bağlı kalmakta ve misafirlerle kurdukları ilişkiler daha samimi ve kalıcı olabilmektedir. Misafirlerin tanıdık yüzlerle karşılaşması ve güven duyduğu bir ortamda bulunması, onların otelden memnun ayrılma oranını artırmaktadır.

Artık çalışan mutluluğunun doğrudan iş verimliliği ve misafir memnuniyeti ile bağlantılı olduğu kabul edilmektedir. Bu durum işletmelerin performansı ve gelirleri üzerinde olumlu bir etki yaratmaktadır. Geçmişte insan kaynakları yönetimi daha çok işe alım, ücretlendirme ve idari işlemlerle sınırlı iken, günümüzde çalışanlar iş-yaşam dengesini koruyabildikleri, iş saatlerini daha esnek bir biçimde yönetebildikleri ve ihtiyaç duyduklarında esneklik talep edebilen şirketleri tercih etmektedirler. Bu nedenle benimsediğim 'mutlu personel = mutlu misafir' mottosu da bu anlayışa dayanmaktadır.” şeklinde konuştu.