Otomobillerin arka kapılarında bulunan ve "kelebek cam" olarak bilinen küçük cam parçaları, bazı modellerde ön kapılarda da yer alabiliyor. Bu camların tarihi, 1930'lara kadar uzanmaktadır. O dönemde, kelebek kanadı gibi dışa doğru açılabilen yapılarıyla dikkat çekerek havalandırma amacıyla kullanılmaktaydılar. Bu tasarım, otomobil estetiğine yenilikçi bir yaklaşım olarak değerlendirilmişti.


Ancak günümüzde kelebek camları, sabit bir yapı halini almıştır. Hırsızlık olaylarındaki artış, bu camların artık açılmamasının en önemli gerekçesidir. Eskiden sıklıkla duyduğumuz "Aracın kelebek camından girmişler" ifadesi, otomobil üreticilerini sabit cam üretimine yönlendiren bir durum oluşturmuştur.


KELEBEK CAM NE İŞE YARAR?

Araçların tasarımında tekerleklerin konumuna bağlı olarak kapı yapıları öne veya arkaya daralmaktadır. Cam alanı genişken kapı kısmı dar olduğu için her iki camın da tamamen açılması mümkün olmamaktadır. Bu nedenle camlar bölünerek bir taraf kelebek cam şeklinde kalmaktadır. Camın tamamen açılma imkanı bulunmamaktadır çünkü kapının iç yapısı, camın hareket etmesine engel teşkil etmektedir.


Ayrıca, kelebek camları kapalı olsalar bile cam olarak üretilmeleri, aracın genel havalandırma fonksiyonlarını artırma ve sürücünün görüş açısını iyileştirme amacı taşımaktadır. Böylece hem estetik hem de işlevsel bir tasarım unsuru olarak otomobillere entegre edilmeye devam etmektedirler.