Otomobillerin arka kapılarında bulunan ve "kelebek cam" olarak bilinen küçük cam parçaları, bazı araçların ön kapılarında da görülebilmektedir. Bu camların kökeni 1930'lara kadar uzanıyor. O dönemde, kelebek kanadı gibi dışa açılabilen yapılarıyla dikkat çekmiş ve havalandırma amacıyla kullanılmışlardı. Bu tasarım, o yıllarda otomobil estetiğine yenilikçi bir bakış açısı getirmişti.



Ancak günümüzde kelebek camları artık sabit bir yapı haline gelmiştir. Artan hırsızlık olayları, bu camların şimdi açılmamasının en önemli sebebidir. Önceki yıllarda sıkça duyduğumuz "Aracın kelebek camından girmişler" ifadesi, otomobil üreticilerini sabit cam üretmeye teşvik etmiştir.



KELEBEK CAM NE İŞE YARIYOR?

Araçların yapısında tekerleklerin konumuna göre kapı yapıları daralmakta. Cam kısmı geniş, kapı kısmı ise dar olduğundan her iki camın açılması mümkün olmuyor. Bu sebeple camlar bölünerek bir taraf kelebek cam olarak kalıyor. Tamamen açılma imkanı bulunmadığı için kapının iç yapısı, camın hareket etmesine engel teşkil ediyor.



Ayrıca, kelebek camlarının kapalı olmalarına rağmen hala cam olarak üretilmesi, aracın genel havalandırma özelliklerini geliştirmek ve sürücünün görüş açısını iyileştirmek amacı taşımaktadır. Bu şekilde hem estetik hem de işlevsel bir tasarım unsuru olarak otomobillerdeki yerlerini korumaya devam etmektedirler.