Dizel motorlu araçların egzoz sisteminde kritik bir işlev gören dizel partikül filtresi (DPF), normal sürüş koşullarında 100 bin ile 250 bin kilometre arasında bir ömre sahiptir. Bu filtre, dizel yakıtın motor tarafından yanması sonrasında ortaya çıkan zararlı gaz ve kurumların doğaya salınımını yüzde 80 oranında engellemektedir. Ancak, temiz yakıt kullanılmaması ve araçların kısa mesafelerde sık kullanılması, partikül filtresinin hızlı bir şekilde tıkanmasına neden olmaktadır. Filtre değişiminin maliyeti yüksek olup, aracın birçok parçasının sökülmesini gerektiren bir süreçtir.



FİLTRENİN TIKANMA NEDENLERİ

Oto tamircisi Mehmet Yılmaz, araç sahiplerinin maliyetleri azaltmak ve parça sökümünü önlemek amacıyla filtre değişimi yerine temizlik yapmayı tercih ettiğini belirtti. Yılmaz, "Kirli yakıt, partikül filtresinin tıkanmasında en büyük etkendir. Araç devrini almadan sık sık vites değişimi yapmak ve kısa mesafelerde düzenli yol almak, filtrenin hızlı dolmasına yol açar. Yetkili servisler, genellikle 80 bin kilometrede bir filtrenin değiştirilmesini öneriyor. Ancak bu işlem gerçekten maliyetli. Bu sebeple, temizlik uygulamalarına yöneldik" dedi.



ARAÇTA YAKIT TASARRUFU SAĞLAMA

Partikül filtresinin tıkanmasının belirtileri arasında artan yakıt tüketimi, çekiş kaybı ve yükselen motor sesi yer almaktadır. Temizleme işlemi, herhangi bir parça sökümüne ihtiyaç duymadan gerçekleştirilmekte; yalnızca egzoz sensörünün çıkarılmasıyla özel maddeler filtreye enjekte edilmektedir. Bu yöntem, hem egzoz sisteminin hem de motorun verimliliğini artırmaktadır.



HER 100 KİLOMETREDE BİR TEMİZLİK GEREKMEKTEDİR

Yılmaz, "Temizlik işlemi sayesinde motor gürültüsü azalır, aracın kirli havayı atma performansı artar, yakıt tasarrufu sağlanır ve çekiş kuvveti yükselir. 100 bin kilometrede bir temizlik yapılmasını tavsiye ediyoruz. Ayrıca, müşterilerimizi temiz ve kaliteli yakıt kullanımı konusunda bilgilendiriyoruz" ifadelerini kullandı.