Araçların ön camındaki küçük siyah noktaların görevleri yalnızca estetik bir görüntü sunmakla sınırlı değildir. Bu ufak detayların teknik açıdan üç ana amacı bulunmaktadır: yapı, güvenlik ve estetik.
Fırınlanmış seramik boyasından üretilen bu noktalar, "frit bandı" olarak adlandırılmaktadır. Bu noktaların en temel işlevlerinden biri, ön camı aracın çerçevesine sağlam bir şekilde tutturmaktır. Bu noktalar, cam ile araç arasındaki dolgu macununun daha iyi tutunmasını sağlarken, aynı zamanda yapıştırıcının ultraviyole ışınlarından korunmasına da yardım eder.
Kuzey Carolina merkezli otomotiv uzmanı DeDona, bu konuyla ilgili olarak, "Ön cam, genellikle en az takdir edilen bileşenlerden biridir ama gerçekte mühendislik açısından oldukça önemli bir parçadır" şeklinde yorum yapıyor. DeDona, fritin iç kısmının yapıştırıcının cama adapte olmasını güvence altına alırken, dış kısmının ise UV radyasyonuna karşı koruyucu bir rol üstlendiğini vurguluyor.
Ayrıca, bu siyah noktalar güvenlik açısından da önem taşımaktadır. Camın merkezine doğru küçülen noktalar, "merceklenme" olarak bilinen optik bozulmayı azaltmaya yardımcı olmaktadır. Böylece, sıcaklık değişimleri ön camda eşit olmayan kırılmalara yol açmaz ve görüntü daha net bir biçimde sunulur.
Son olarak, bu noktaların estetik bir işlevi de bulunmaktadır. Siyah noktalar, camın kenarlarından içeri giren ışık miktarını düşürerek sürücüyü güneş ışınlarından korumaktadır. Özellikle güneşin doğrudan vurduğu durumlarda, bu tasarım detayları sürüş konforunu artırmaktadır.