Ryanair, bu yeni düzenlemeyle yolcuları dijital bir deneyime yönlendirerek check-in süreçlerini daha da kolaylaştırmayı planlıyor. Şirketin CEO'su Michael O'Leary, Dublin'de yapılan bir basın toplantısında, havalimanlarındaki check-in kontuarlarının kaldırılmasının ardından bilet fiyatlarını düşürme fırsatlarının artacağını ifade etti.



1 Mayıs 2025 tarihinden itibaren tüm işlemlerin mobil uygulama üzerinden yapılacağını vurgulayan O'Leary, "Artık tüm işlemler kağıt üzerinde gerçekleştirilmeyecek" dedi. Şu an Ryanair'in müşterileri arasında yaklaşık %60'lık bir kesim uygulama üzerinden check-in işlemi gerçekleştiriyor ve bu oranın 2025 yılına kadar %80'e ulaşması bekleniyor.



O'Leary, "Eğer piliniz biterse, koltuğunuz ve pasaportunuz bizde kalabilir. Bunu biniş kapılarında çözebiliriz. Ancak herkesin uygulamayı kullanmasını bekliyoruz" şeklinde konuştu.



Düşük maliyetli havayolu şirketinin patronu, havaalanındaki bilet gişelerinin kiralanmasının ciddi bir maliyet oluşturduğunu, bu yüzden çevrimiçi check-in yapmadan gelen yolcuların zorluk yaşayabileceğine dikkat çekti. "Maliyet değil, check-in yapmadan gelen yolcular istemiyoruz. Bu, büyük bir çantayla check-in noktasına ulaşmaya çalışmak gibidir" dedi.