YouTube'un mobil uygulamasında, geri sayım sayacının kaldırılması ve reklamlardaki atlama butonunun gizlenmesi gibi yeni bir özellik üzerinde testler yapıldığı ifade edildi. Bu değişiklikle, kullanıcıların reklamlara daha fazla odaklanması ve belli bir süre izledikten sonra atlama butonunun görünür hale gelmesi hedefleniyor.



YOUTUBE'TA YENİ DÖNEM

Geri sayım sayacının kaldırılması, izleyicilerin reklamın ne zaman atlayabilecekleri yerine, içeriğe daha iyi odaklanmalarını amaçlıyor. Önceden kullanıcılar, reklamın atlanabilir hale geleceği zamanı gösteren bir zamanlayıcıya sahipti fakat yeni sistemde, atlama butonu sadece belli bir süre izlendikten sonra belirecek.



Bu yenilik, atlama butonunun başlangıçta gizlenmesiyle kullanıcıların reklamlara daha fazla odaklanmalarını sağlarken, atlamanın mümkün olmadığını düşünmelerine neden olabilir. Ancak yine de kullanıcılar, ekranın alt kısmındaki sarı arama çubuğu vasıtasıyla bir reklamın ne zaman atlanabilir olduğunu tahmin edebilirler.

YouTube'un mobil uygulamasındaki bu reklam güncellemeleri henüz test aşamasında olup, şirket tarafından resmi olarak duyurulmuş değildir. Değişikliklerin tüm kullanıcılar tarafından doğrulanamadığı için bu özelliğin hâlâ deneme sürecinde olduğu bildirilmektedir.